zaterdag 6 april 2013

Mijn favoriete armbandjes

Je kent het wel: die armbandjes die je het liefst elke dag draagt. Ja die dus.
Ik heb er zelf 2 met beide een betekenis erachter.

De eerste:  Paarse vrijdag. 
Het idee kwam van een meisje dat ik ken op de andere locatie van onze school. Ze organiseerde Paarse vrijdag. Ze kreeg een pakket van Gaystraightalliance.nl en kan zo deze actie houden. Snel ook doen dacht ik. Het pakket bevatte enkele posters en 50 van deze paarse bandjes (omdat ik een soort noodpakket had omdat ze dachten dat ik van dezelfde school was als dat meisje)
De bandjes staat voor: Stop Homofobie.  Je draagt ze dus als teken dat je tegen homofobie bent. Een goed doel dus eigenlijk, en de paarse kleur is heel leuk 

De tweede; You Are Good.
Je hebt er vast wel iets over gehoord in de media. De groene You Are Good bandjes. Te koop bij verschillende winkels. Het idee achter deze bandjes is: stop pesten. Want pesten is nog steeds een erg serieus probleem. Zo word/werd (het verschilt per tijd hoe erg het s) mijn broertje heel erg gepest. Op dit moment is het wat minder en doen de meeste kinderen normaal tegen hem. Maar dat kan over een maand mega anders zijn. Daarom vind ik het belangrijk dat ik dit bandje draag. Ik vind het een verplichting tegen over mijn broertje. Ik zie hoe hij er kapot aan gaat en wil hem zo goed mogelijk steunen.
Want pesten moet stoppen. Liever vandaag dan morgen!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten