zondag 3 maart 2013

Mijn Favoriete Boeken

Ik ben altijd al een fan geweest van lezen. Daarom besloot ik mijn favoriete (van dit moment) eens op een rijtje te zetten voor jullie

Ik hou voornamelijk van Fantasie boeken of boeken over de geschiedenis, en dan romans. Zo vind ik het voor Nederlands nooit erg om een boek te lezen. 

The Twilight Saga: Ik ben al bijna 4 jaar gek op de Twilight Saga en snap ook niet waarom zoveel mensen er commentaar hebben. De meeste van die mensen hebben het boek niet eens gelezen terwijl dat toch beter is. Het leukste aan Twilight vind ik dat het toch iets realistisch heeft, de vampieren zijn zo gemaakt dat het best echt zou kunnen zijn
The Vampire Diaries: Ongeveer vorig jaar mei begon ik met het kijken van de serie en het is nu ook mijn favoriete serie. Laatst begon ik pas aan de boeken en heb nog niet alles gelezen maar toch vind ik ze heerlijk. Eerlijk gezegd vind ik de Stefan Diaries leuker omdat dit zich in het verleden afspeelt.
Let op: het boek is wel heel anders dan de serie, daarom is het soms wat lastig aangezien ik de serie gewent was
Fallen serie: Ik had al best lang geleden over deze serie gelezen en heb hem laatst dan eindelijk gelezen.
Het jammer aan deze boeken is dat het heel lang duurt voor er iets spannends gebeurt. Hierom ben ik de eerste keer gestopt tijdens het tweede boek maar dan laatst toch de serie uitgelezen en achteraf zijn het geweldige boeken. Ze zijn leuk geschreven en de engelen zijn gewoon zo leuk, ik had nog niet eerder een engelen boek gelezen
The Hungergames: Al een paar jaar ben ik verzot op deze boeken, in de brugklas moest ik ze lezen van een meisje en ik heb ze verslonden. Katniss is gewoon zo'n sterk karakter. De boeken zijn leuk en om de film te kunnen snappen moet je echt de boeken hebben gelezen.

Les Miserables: Ongeveer 2 jaar terug kocht ik Les Miserables 25th anniversary concert in Engeland, aangezien Nick Jonas er in zat, en was meteen gek op de liedjes, die zomer heb ik het boek ook gelezen. Zodra de film uit was ben er ik meteen heen gegaan en deze was ook geweldig. Nu heb ik laatst dan eindelijk het boek gekocht en opnieuw gelezen. Wat ik er zo leuk aan vind? Geen idee, het verhaal is gewoon interessant en je leert er ook nog van aangezien er over Napoleon verteld word en andere historische slagen. Echt een aanrader c:
Voor de mensen die niet veel willen lezen; koop de film editie zoals deze, het echte boek is rond de 600 pagina's hoorde ik.

Wat is jou favoriet boek? Of lees je helemaal niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten