zondag 24 maart 2013

Recensie: Lincoln


Veel van jullie hebben vast wel iets van deze film gehoord: Lincoln.
Ik zag de trailer voor het eerst toen ik bij Les Miserables zat (Overigens een top film!)

Zelf vind ik historische films vaak wat saai, zoals toen ik verplicht Angela's Ashes moest kijken voor geschiedenis.
Maar toen mijn moeder voorstelde om naar Lincoln te gaan was ik meteen enthousiast. Het leek me een goede film, door de trailer, en het leek me leuk om te zien hoe het nou ging toen.

De scene's zijn geweldig, de verlichting en inrichting van de ruimte's zijn echt prachtig, alles geeft je het gevoel dat het echt uit die tijd komt. Meer alsof je een film met de orginele beelden kijkt, dan een film die pas een paar honderd jaar later gemaakt is.

De acteurs zijn ook erg goed, iedereen is goed gecast, van Lincoln zelf, tot zijn jongste zoon Tad. Vooral hoe dit jongetje kan acteren, veel respect.

Je kan de film saai vinden, omdat er geen spannende momenten zijn, dus een erge anti-climax film. Maar ondertussen verteld de film wel het verhaal van een van de belangrijkste wetten.

Om deze recensie niet heel lang te maken:
Lincoln is een erg mooie film, zeker een die je moet zien als je van Amerika houdt.
Zeker een aanrader
*****

Geen opmerkingen:

Een reactie posten